top of page

Unge - tænk jer om og stop mobning.


med tilladelse fra Mindhelper til at illustrationen

Så skete det igen, min kæreste slog op og jeg blev rigtig ked af det. Hun betyder rigtig meget for mig, og det er hverken første eller anden gang det er sket. Men denne gang mente hun det. Min eks har fundet en ny, som betyder mere for hende end jeg gjorde. Vi kan ikke komme i kontakt mere, fordi hun har slettet kontakten med mig på de sociale medier. Det er svært for mig at finde en ny kæreste, og mange af mine venner gider ikke at være sammen med mig mere.

Jeg bliver drillet og mobbet af alle mine venner og veninder henne i skolen. Det har de gjort i noget tid, og det er jeg rigtig træt af. Jeg synes de skal stoppe med det nu. Der er faktisk en dreng, i min klasse som ikke driller mig, vi er rigtige gode venner. Det har vi været lige siden 0 klasse. Jeg går i 9 klasse nu.

Jeg synes, at alle mennesker der driller og mobber et anden menneske burde have mere respekt for os andre, som har det svært med kærligheden og vores liv. De skal prøve at tænke sig om, inden de driller og mobber andre.

Jens Otto Gosch Nelke og Nicolaj Steffan Jørgensen

Smålodsvej 20

4100 Ringsted Kommune

I dag dyrker mange unge sport i deres fritid. Andre dyrker en hobby. De har nemmere ved at omgås andre mennesker, og derved begå sig i samfundet omkring dem.

Hvis de ikke går til noget i deres fritid, kan de blive asociale, og ikke får nye venner og bekendtskaber. De bliver ofte ensomme.

De vil nok have klassekammerater i skolen, men det er kun i skolen. Der er mange unge, der keder sig derhjemme, fordi de ikke har fået en venskabskreds.

Heldigvis er der mange, der går til noget i fritiden, og således får nye ideer i deres fritid.

Nogle bruger deres fritid på at gå i biografen for at se en film, og andre går til sport.

I dette nummer af TopNews bringer vi artikler, reportager om at være på toppen, selv om man har et handicap eller er i vanskeligheder.

Det er vigtigt at komme ud blandt andre og få et socialt liv.

Leder:

Unge på toppen af fritid

Leder:

Unge på toppen af fritid

I dag dyrker mange unge sport i deres fritid. Andre dyrker en hobby. De har nemmere ved at omgås andre mennesker, og derved begå sig i samfundet omkring dem.

Hvis de ikke går til noget i deres fritid, kan de blive asociale, og ikke får nye venner og bekendtskaber. De bliver ofte ensomme.

De vil nok have klassekammerater i skolen, men det er kun i skolen. Der er mange unge, der keder sig derhjemme, fordi de ikke har fået en venskabskreds.

Heldigvis er der mange, der går til noget i fritiden, og således får nye ideer i deres fritid.

Nogle bruger deres fritid på at gå i biografen for at se en film, og andre går til sport.

I dette nummer af TopNews bringer vi artikler, reportager om at være på toppen, selv om man har et handicap eller er i vanskeligheder.

Det er vigtigt at komme ud blandt andre og få et socialt liv.

Leder:

Unge på toppen af fritid

bottom of page